İKAMET İŞLEMLERİ SÜRECİ

 

İKAMET İŞLEMLERİ SÜRECİ

YÖK ve İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı arasında üniversitelere kayıt ve ikamet işlemlerine ilişkin  yeni bir protokol yapılmıştır. Bu protokol gereği uluslararası öğrenciler ikamet işlemleri için gerekli olan evrakları bundan sonra Üniversitelere teslim edeceklerdir. Buna göre, Üniversitemize kayıt yaptıracak uluslararası öğrencilerin ikamet izni için gerekli olan belgeleri, yeni bir duyuruya kadar, ULUSLARARASI ÖĞRENCİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ'ne teslim etmeleri gerekmektedir. 

Bu yeni düzenleme doğrultusunda uluslararası öğrencilerimizin ikamet izin işlemlerinin aksamadan yürütülmesi için aşağıda belirtilen evraklarla birlikte şahsen veya Posta yoluyla EKSİKSİZ göndermeleri gerekmektedir.  İkamet izni için gerekli olan evraklar daha sonra topluca İl Göç İdaresine gönderilecektir. 

 

Kayıt Sırasında İKAMET İŞLEMLERİ İÇİN Teslim Edilmesi Gereken Belgeler

 

https://e-ikamet.goc.gov.tr internet adresinden ikamet izni belgesi için başvuruda bulunulması gerekmektedir.

1- İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde)

2- Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge 

3- Öğrenci belgesi (E devletten veya bölümünüzden alabilirsiniz)

4- 4 adet biometrik fotoğraf

5- Geçerli Sağlık Sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)

6- Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge 
 a-Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında "yerleşim yeri belgesi" yeterlidir)
 b-Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
 c-Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
 ç-Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
 d-Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü gerekir)

7- İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz

8- 18 yaşından küçük yabancılar için;
Vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge istenmeyecektir)

9- BEYAN KONTROL FORMU (formu bilgisayar ortamında doldurunuz ve imzalayınız)- Formu indirmek için tıklayınız

 

UYARI: Eksik veya hatalı evrak gönderen öğrencilerin evrakları teslim alınmayacaktır! Bu evraklardan Koordinatörlüğümüz sorumlu değildir!!!

 

Posta Adresi: Altınşehir Mahallesi, Adıyaman Üniversitesi, Merkezi Derslikler 2. Kat, Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü (Oda Numaraları: 9-10 veya 11)

Size daha iyi hizmet sunabilmek için web sitesinde bazı çerezler kullanmaktadır. Kişisel verilerin işlenmesine yönelik Aydınlatma Metni'ne ulaşabilirsiniz.