16 Mart, 2024
E- İkamet İşlemleri
ÜNİVERSİTEMİZ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN KAYIT ve İKAMET İZİN İŞLEMLERİ
YÖK ve İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı arasında üniversitelere kayıt ve ikamet işlemlerine ilişkin yeni bir protokol yapılmıştır. Bu protokol gereği uluslararası öğrenciler ikamet işlemleri için gerekli olan evrakları bundan sonra Üniversitelere teslim edeceklerdir. Buna göre, Üniversitemize kayıt yaptıracak uluslararası öğrencilerin ikamet izni için gerekli olan belgeleri, yeni bir duyuruya kadar, ULUSLARARASI ÖĞRENCİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ'ne teslim etmeleri gerekmektedir.
- İKAMET İŞLEMLERİNE İLİŞKİN UYGULAMA REHBERİ
- İKAMET İZNİ BAŞVURUSU NASIL YAPILIR? (TÜRKÇE - ARAPÇA - İNGİLİZCE - RUSÇA)
Önemli Not: Kayıt Dondurma, Ders kaydı yapmama ve mezuniyet durumlarında öğrenciliğiniz pasif duruma düşer ve pasif durumdaki öğrenciler herhangi bir öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Bu durumdaki öğrenciler İl Göç İdaresi müdürlüne bildirilir ve öğrencilik ikametiniz sona erer.
Başvuru Evrakları Teslim Günleri: |
İlk Defa İkamet izni alacaklar: SALI-ÇARŞAMBA 09:00-11:00 saatleri arasında
İkamet Yenileme için : SALI-ÇARŞAMBA 13:00-15:00 saatleri arasında
İKAMET İŞLEMLERİ İÇİN Teslim Edilmesi Gereken Belgeler:
|
ADIM ADIM YAPILMASI GEREKENLER: (--- Dosya ile teslim edilmesi gerekmektedir---)
1. Beyan Kontrol Formu (formu bilgisayar ortamında doldurunuz ve imzalayınız)- Formu indirmek için tıklayınız
2. İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde) --- https://e-ikamet.goc.gov.tr internet adresinden ikamet izni belgesi için başvuruda bulunulması gerekmektedir.
3-Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde)
4-Öğrencilik durumunu gösterir belge
5- DÖRT adet BİOMETRİK fotoğraf
6-Geçerli Sağlık Sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)
7-Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge
a-Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında "yerleşim yeri belgesi" yeterlidir)
b-Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
c-Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
ç-Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
d-Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü gerekir)
8-İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz
3-Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde)
4-Öğrencilik durumunu gösterir belge
5- DÖRT adet BİOMETRİK fotoğraf
6-Geçerli Sağlık Sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)
7-Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge
a-Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında "yerleşim yeri belgesi" yeterlidir)
b-Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
c-Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
ç-Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
d-Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü gerekir)
8-İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz
- Ödeme İkamet İzni Öğrenci Kayıt Belgesi üzerinde yer alan Tahakkuk No ile yapılmaktadır.
- ÖDEME ADRESİ: https://dijital.gib.gov.tr/hizliOdemeler/gocIdaresiIkametTezkeresiHarciOdeme
9-18 yaşından küçük yabancılar için;
Vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge istenmeyecektir)
Vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge istenmeyecektir)